Pöllöt

Pöllöt

perjantai 7. joulukuuta 2012

Virkattuja lumihiutaleita jouluvaloissa

Sillä välin kun Mummi on touhannut Poikien kanssa, minä virkkasin pari lumihiutaletta, ja ripustelin ne tuonne jouluvaloihin roikkumaan. 
Tänään oli jo kymmenen astetta vähemmän pakkasta kuin eilen, joten päästiin ulos!! On se jännä, miten pieni ihminen saa isommat tekemään haluamiaan asioita.. Olinpa nimittäin todistamassa kuinka Mummi hyppeli lumikasaan Pojan kanssa.. Ja kyllä, hyppelin sinne minä itsekin :D

7. päivä Joulukuuta
Ilman lapasia ei tontut pääse pukin mukaan,
sitä ei nyt varmaan toivo kukaan.
Herkkusuu saa apua taikatähden ja pojan.
Yhdessä he etsivät vaikka joka ojan.
Paljon on vielä tehtävää,
Tontulla, tähdellä ja pojalla kerättävää.
Autathan tonttua tätä,
ethän häntä pulaan jätä.
Pitää olla lapaset joka tontulla,
muuten on aattona suut mutrulla.


Ja huomenissa suuntaamme kotia kohti, katsomaan mitä se Mies siellä touhuaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

5 kommenttia:

  1. Ihana tähti !!! mä olen ettiny kissojen ja koirie kans tuota ohjetta ylipäätään mitenkä tähti tehdään, eilen illalla sitten surffasin pari tuntia ennen kun löysin sopivan. Mut ei mulla noin hienoo tullu, ei muutako harjottelemaan lisää =)

    VastaaPoista
  2. Kauniin tähden virkkasit.
    Turvallista kotimatkaa teille !
    Ja mukavaa viikonloppua !

    VastaaPoista
  3. Tosi kaunis lumihiutale/tähti.
    Mikäpä sen hauskempaa kuin pehuata pienten kanssa lumessa, tai lehtikasassa:) "nyt vanhakin jo nuortuu kuin lapsi leikkimään"..

    VastaaPoista
  4. Kaunis :). Mä taidan toteuttaa sen sun idean kirjanmerkkihiutaleesta. Sopis mun anopille hyvin :).

    VastaaPoista